The white monkeys

Japp, precis så blev vi kallade i Paris.
Fransmännen är ett icke tillmötesgående folk som inte vill prata engelska.
Men annars hade vi det bara toppen, man fick förbise de mindre trevliga människorna.

White Monkeys... det var sista dagen, vi skulle gå till Sacre Coeur. Upp för trappan så ser vi att två försäljare spanar in oss fyra, kändes lite obehagligt. När vi kommer upp för trappan så dyker de på oss, vi var rätt trötta på försäljare vid detta laget för de är på dig hela tiden, jag tog Flis hårt i handen o gick. De gav sig inte. "Fuck off" ropar då den ena, nu var det mycket folk så jag vågade svara med samma mynt. Då fick vi till svar "White Monkeys". Det tyckte ju vi var onekligen kul.  

Här är "The White monkeys"


Notre Dame


Eiffeltornet


Eurodisney


Sacre Coeur

Otroligt vacker byggnad.
Hoppas ni alla haft en skön helg här hemma i Sverige och även Norge förstås
Nu ska jag åka o titta på dottern som gör sin första seriematach för säsongen, kul kul.
~ * ~ A BIG HUG to all of you ~ * ~

Kommentarer
Postat av: Mia Lehnbom

Halloj!
Jag är inte ett dugg avis på att du har varit i Paris. Inte då... Bra att the White monkeys hade kul på resan. :D Har själv haft det kul här hemma. Var ju på mässa i lördags och köpte lite grejer. Så nu ska jag sätta mig ner och pyssla nångång...
Kram!

Postat av: Lotta/ FruH

Haha, white monkeys, kan inte låta bli att skratta -fy så dumt! Hoppas att ni hade trevligt om du bortser från folkets otrevligheter och kunde njuta av alla vackra byggnader och miljön ändå och roade er furstligt i Disneyland!
Roligt att få dina bilder!
Ha det Finemang och Bamsekramar,
Lotta/ FruH

2008-05-06 @ 23:04:23
Postat av: Ingela G

Visst är de sällsynt otrevliga och inte speciellt tillmötesgående mot turister precis. Jag upplevde alla tiggare och uteliggare i varje alla gathörn som sorgligt och beklämmande...
Gick ni upp i Notre Dame? Hur kändes benen i så fall dan efter??..
Ha det gott
Ingela

2008-05-07 @ 13:06:00
URL: http://pysseltorpet.blogg.se
Postat av: Mia

Välkommen hem din vita apa! ;) Varför är fransoser (?) så envisa med att inte prata engelska?! Härliga foton du tagit....förstår att du upplevt mycket!

Kram!

2008-05-07 @ 18:10:01
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: SannaF

Trist att de var så otrevliga!!
Men det verkar vara vackert i Paris! Förstår att ni haft trevligt ändå!
KRAM

2008-05-07 @ 18:28:37
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Emelie

Vilka underbara kort! Verkar som ni haft det väldigt bra :D. Smått avundsjuk!
Hoppas träningspassen var de rätta. Själv har jag tappat lusten TOTALT! Blir inget beach 2008 här inte... :(
Drar till Kungshamn till helgen istället, båtåkande,solande och fotograferande passar mig bättre ;).

Många kramar

2008-05-07 @ 22:01:48
URL: http://hendeen.blogg.se
Postat av: Rebecca

Hejsan!
Besök gärna min blogg där jag just nu håller två tävlingar. Den ena är scrap relaterad och den andra mode relaterad.
Var med och tävla du med. Lycka till!

2008-05-07 @ 23:07:49
URL: http://www.bexs.se
Postat av: Lisbet

Är inte på inspirationsspan och tittar in hos dig för att se vad du har hittat på sedan sist. Det känns som länge sedan jag vart på ?span? men ibland så räcker inte tiden tid. Märker att jag scrappar som en kråka om jag inte är ute och hämtar inspiration från andra. Ha en skön torsdag.

2008-05-08 @ 14:26:58
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Inger Marie

Hei vennen :)

Høres ut som dere har hatt en flott tur til Paris.
Vi var jo der i høst og skulle gjene hatt en tur dit igjen :)
Likte utrolig godt den storbyen.
Vi er akkurat kommet hjem fra Gran Canaria :)
Har hatt det helt fantastisk :)

Ha en flott torsdag!!

God klem

Postat av: Inger Marie

Glemte jo helt å si at du har laget utrolig mange nydelige kort siden jeg besøkte bloggen din sist :)

God klem igjen :)

Postat av: Zarah

Så konstigt. Vi hade en helt annan upplevelse. Bara man försökte prata lite franska, så var de så hjälpsamma och pratade gärna Engelska. Nyckeln var visst att fråga på FRANSKA om de pratade engelska, fick vi veta. :)
Dina fina bilder får mig iaf att längta tillbaka! :D

2008-05-08 @ 23:44:38
URL: http://zarischka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback