Utlottning, kort och lite sanningar...

Halloj i stugorna,
härligt o skönt med fredag. Började min lediga fredag med ett besök hos naprapaten... Jag har haft ont i ena axel sedan före jul och nu gick det inte längre. Fick diverse behandlingar, men jag klarar inte riktigt att sitta längre stunder vid datorn.
I alla fall, jag är så GLAD för alla som tar sig tid att besöka min blogg. Själv vann jag en utmaning hos AnnaG i veckan och tyckte det var sååå kul att få hem grymt snygga papper o dekos på posten. Så nu vill jag också göra en utlottning. Du behöver INTE skriva något, bara du lämnar ditt namn. Sedan har jag ett "litet krav", att du skriver till mig när du gjort kortet för jag vill väldigt gärna se resultatet.

På söndag drar jag tre personer som vinner varsitt paket. Så varsågod och stig in i tombolan och dra en lott.

Färdigställt ett påbörjat kort.
alla_hjartan_08_nytt
Nu börjar det snygga pappret från Melissa Frances ta slut. Men om ca 1 1/2 månad är det mässa i Göteborg.
Kul kul!!!

7 sanningar
Jag fick utmaning av Elisabeth och en tjej till som jag inte kan hitta, tror det var en norska också. I alla fall, ni vet vad det gäller... de 7 sanningarna.
Detta var superdupersvårt enligt mitt tycke. Shot man shot!
  • Är beroende av Pepsi Max och choklad. Får otrolig abstistens om jag INTE får det VARJE dag.
  • Jag har stått i kassan i Ullared och ska betala 3500 kr utan att ha mitt kort i plånboken, självklart inga kontanter heller...
  • Jag kan inte klara mig utan hårsprej, har ett typiskt skandinaviskt hår. Mjukt, mjukt och åter mjukt.
  • Är en person som väldigt gärna sätter otrolig press på mig själv... inte bra, I know
  • Jag väckte "hela" kvarteret en kväll kl 24.00 när en fladdermus flög in genom vår öppna balkongdörr.
  • Jag är person som är mycket mottaglig för det andliga, spooky spooky. För många år sedan så hade jag en händelse som påverkade mig mycket. Varje dag under ett bra tag så hade jag ständigt någon "bakom mig"... Det tog ett litet tag innan jag vande mig, men det kändes tryggt.
  • Vi bor inte så långt från mitt jobb. Jag skulle snabbt hem och lämna bilen och sedan ta cykel tillbaks. Eftersom detta max skulle ta mig ca 8 minuter så sa jag INGET till någon. Min arbetsledare var på möte och skulle då enligt mig inte hinna ut innan jag var tillbaks. AJ AJ AJ AJ!!! Där bedrog jag mig. Fort hem som sjutton, hoppade på cykel och körde iväg i racerfart, hann bara till första kurvan. Det var fortfarande inte sopat på gatorna. Ni kan ju förstå vad som hände. Jäklar kan jag säga vad jag slog mig. Hela högersidan på kroppen fick sig en rejäl smäll, således också huvudet. Låg intrasslad i min cykel och hade svårt att ta mig upp, kände hur blodet rann från ansiktet. Snälle brevbäraren kom till undsättning och följde mig hem. Nu kommer det svåra... INGEN VISSTE JU ATT JAG VAR BORTA!!! (så får man inte göra) Mannen ringer till min arbetsledare o talar om att jag cyklat omkull och måste uppsöka Vårdcentralen. Min arbetsledare förklarar för min man att jag ÄR på jobbet. Det tog ett bra tag innan M kunde intyga för arbetsledaren att jag satt vid mitt köksbord med blodet rinnande i hår o ansikte.
    Reslutatet blev ett besök på VC där de försökte tejpa ihop mig och plocka bort all förbannad småsten som jag hade i huvudet och såret vid ögonbrynet. Det funkade nästan bra. Eftersom jag skämdes så mycket gick jag haltande tillbaks till jobbet med blod i håret och en STOR plåsterlapp i ansiktet.

Arm och axel vrålar just nu NEJ, så jag får sluta mitt inlägg och helt enkelt lyssna. Detta var nog det längsta inlägg jag någonsin gjort. Ett himla stort grattis till dig som orkat läsa ända hit. Det tycker jag är värt ett extra paket.
Får önska er en riktigt go och mysig helg. Själv tänker jag ta en paus fr dator i helgen, men vi "syns" på söndag.
"Tag gärna en lott"
Kramar Susanne

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha! Jag läste hela minsann!

Postat av: gunilla/nilla

Självklart läser jag hela inlägget. Usch vad hemskt det kunde slutat med ilfarten på cykeln!
Det där med Pepsi Max känner jag igen, älskar denna dryck.
Kortet du har gjort är så fint. Gillar färgerna, dekos ja allt!
Visst orkar jag läsa hela inlägget. Allid lika roligt att titta in här för att se vad som hänt.
Behöver ingen extra vinst. Gör jag så gärna.
Men en lott till dom andra paketen tar jag mer än gärna, sååå läckra. Det rosa, åååh så underbart fint!
Sköt om dig och vila dig till bättring♥
Stor kram från mig till dig
/Gunilla

2008-02-08 @ 21:13:02
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Unni

Åååhhh så fint kort, nyyydelige farger, pynteark, og........ja alt:)
Ha en fin helg!

Unni

2008-02-08 @ 21:30:56
URL: http://unniskort.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Jag tar gärna en lott! :)
Inge skoj att cykla omkull! Vet hur det känns! *kram*
/Kicki

2008-02-08 @ 21:43:54
URL: http://kickis.blogg.se
Postat av: Emelie

Klart man läser hela, annars är det väl ingen poäng? Alltid kul att se vad du skrivit/pysslat ihop :D...
Det där med axeln låter inte bra, får hoppas att det ordnar sig!
Ha en trevlig helg.

Kramar

2008-02-08 @ 21:51:21
URL: http://hendeen.blogg.se
Postat av: Lena(lenalandis)

Kul med en liten utmaning tar självfallet en lott!
Ha en skön helg!

2008-02-08 @ 21:54:46
URL: http://lenalandis.blogg.se
Postat av: Lena P

Jag läste också hela inlägget :). Det är alltid kul att läsa lite om vardags livet också även om det som hände inte var så kul för dej :(.
Ha en fortsatt trevlig helg.
/Kram

2008-02-08 @ 22:01:58
Postat av: Petra/Paradise

*haha* 7 sanningar räcker inte tycker jag!! Jag vill höra MER MER MEEEEER!!!! *skuttar upp å ner*
TAck för rolig läsning, det behövde jag ikväll känner jag ;)
Lika läckert kort som vanligt vännen!! *me like alot* så fint med hjärtat å tråden som du trätt!! =)
TA hand om dej nu!
Många kramar Petra

2008-02-08 @ 22:15:48
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Anna Göransson

Kan jag ha samma tur hos dig som du hos mig ;)

Kram och ta väl hand om dig i helgen.

2008-02-08 @ 22:43:10
URL: http://annaspyssel.blogg.se
Postat av: Karolina

Ja nog var det fina paket alltid, kan mycket väl tänka mig att knåpa ihop något om ajg har turen på min sida.
Vilket fint kort du gjort.

2008-02-08 @ 22:44:34
URL: http://karolina-imittlillarum.blogspot.com
Postat av: SasSa

Vilket inspirerande kort! Så snyggt upplägg, underbara färger och fina detaljer. Megagillar tråden runt hjärtat. Sån talang du har!!!
Kul att läsa lite om dig. Förstår att du var lite skamsen.=)
Ha en trevlig helg och ta hand om dig och axeln.
Kram SasSa

2008-02-08 @ 23:19:33
URL: http://sawila.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hejsan Susanne..
Kramar om lite extra..inte gott med den onda axeln..
Så du börjar få ont om Pappren...ler
visst dom är Kalas fina..
magnolia har lite kvar om du vill ha..
Fixar det bara att fråga du får inte vara blyg.
jag hjälper dig gärna..
Och jag passar på och blundar och drar en lott..
mitten paketet ser så spännande ut..
kortet är kalas fint..Gillar tråden och den vita spetsen .
jag tittar på mina band och jag är såå glad för dom...
Krya nu på dig och hoppas och hoppas gör jag..
Gud vad nervöst..Vilken väntan..pust...
Kramar Camilla

2008-02-08 @ 23:57:30
URL: http://pysselsidan.blogspot.com
Postat av: Jennie Säll

Jag tar oxå gärna en lott! Jag tittar in här varje dag och såg tidigar ikväll (kl är nu 05.00 på morgon, sonen är magsjuk och jättepigg mellan spyorna som kommer ca 1 gång i halvtimmen och jag bara surfar runt...vi har snart avverkat 4 filmer...)att du inte hade srivit något men nu var det ju massa rolig läsning + fint att titta på. Hoppas du blir bättre efter behandlingen!! Kram

2008-02-09 @ 05:12:28
Postat av: Kattis

Denna utlottning kan man ju inte missa. Nu är det bara att hålla tummarna.

2008-02-09 @ 08:34:12
Postat av: Zarah

Nämen fy och aj - den vurpan käääänns ju när man läser om den! :(
Jag tar också gärna en lott - utmaningar är ju kul! :D

2008-02-09 @ 08:38:08
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: monica

tar gärna en lott!!!
kul o läsa lite sanningar om dig =)
*kram*

2008-02-09 @ 08:48:49
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Bittan

finfint kort...som vanligt...å det där med att stå i kassan o ska betala...för några veckor sedan skulle jag betala på coop o mitt kort funkade inte...hur pinsamt som helst..jag hade fått ett nytt kort av banken som jag inte hittade o TRODDE mitt gamla skulle funka tills jag använt det nya...men icke.å jag visste ju att jag hade pengar ....det var bara att bära tillbaka grejerna...jisses vad pinsamt...( å stackars den jag pratade med i telefon på banken *grr*)
hoppas din axel snart blir bra..

2008-02-09 @ 10:18:20
URL: http://www.pysselbittan.blogg.se
Postat av: Biradesign

Inte kul med värkande axel, jag har också en. Kul med utmaning!

Jag tär gärna en lott!!

2008-02-09 @ 12:15:24
URL: http://www.biradesign.blogspot.com/
Postat av: Ingela

Lite pinsamt med olovlig körning på arbetstid så att säga... Jag vill naturligtvis gärna ha en lott.
Kortet är fint. Du har fått dit både stjärna , hjärtan, blommor och så spets är klart. Du är finurlig!
Kram Ingela G

2008-02-09 @ 12:36:51
Postat av: Maria Ammar

Jättesött kort!!! Är det ett reva hjärta du använt? Måste fråga vart du får alla söta spetsar ifrån? Tycker jag letat mig fördärvad, men de är ju bara slut om jag lyckas hitta några. :0(
Grattis till utmaningsvinsten! :0)
Hoppas din axel blev bättre efter naprapatbesöket?! Glömt kontokort hemma har jag också råkat ut för, dock inte lika stor summa men pinigt ändå! Tur att det gick såpass bra med cyckelvurpan (inget brutet), men förstår att det måste varit jobbigt att förklara sig efteråt... ;0)

Ha en superskön helg!

Kramizar

2008-02-09 @ 13:06:22
URL: http://www.mariaammar.blogg.se
Postat av: lia

your cards are always so cute, I love the coloirs, papers and the LO you used and made.

2008-02-09 @ 13:26:18
URL: http://myscrapworks.blogspot.com
Postat av: Tina J

Behöver inte vara med i utlottningen då jag inte gör kort - men ville säga att det var roligt att läsa dina sanningar! :-)

2008-02-09 @ 13:27:03
URL: http://tinajohansson.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Kul med 7 sanningar! *L* Inte kul att stå på Ullared utan pengar! Nyfiken på hur det löste sig? *L*
Din stackre, vurpa med cykeln! Hade du hjälm?! Nope!
Sniker gärna åt mig en lott, paketen såg härliga ut! *L*
Trevlig helg till dig med!!!!
krAM Anneli

2008-02-09 @ 15:54:31
Postat av: Gro

Kjempesøtt kort.
Morsomt med utloddinger. Kanskje det blir min tur!

2008-02-09 @ 17:14:56
Postat av: mara

Jag orkade hela vägen ?!?!? Hi hi snöpligt det där med cykeln och rackarns det där med axeln, inte bra! Du får föröska att inte belasta den allt för mycket!/Sara

2008-02-09 @ 19:24:41
URL: http://marashobby.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Usch o fy vilken otur man kan ha då....stackars dig!
Hoppas att det snart känns bättre och att du orkar jobba...men om du inte orkar, så sjukskriv dig - ingen tackar en för att man jobbar när man borde vara hemma.
Ha en bra helg, Kram!!!
Såg du att Mia fått en liten bebis? ;0)kika in på www.lg.se

2008-02-09 @ 19:41:48
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Mia

Fy vad trist med värk! Hoppas du snart blir bättre. Ditt kort är så fiiiint! Och ja, jag tar gärna en lott.

Trevlig lördagskväll!

Kram!

2008-02-09 @ 21:06:41
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Annika

Ditt kort är som alltid lika fint! Usch, det är inte så kul med värk...hoppas att det snart går över. Jag tar gärna en lott i din "tombola". Trevlig helg och var rädd om dej. Kramar om, Annika

2008-02-09 @ 23:36:35
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: LillBlomman

Supersnyggt kort! Ett av dina finaste! Hjärtat bakom med text blev pricken över i! Kanon! Kramen!

2008-02-10 @ 08:42:30
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: Monica O

Tar gärna en lott jag med.
Jag läste också igenom "hela" ditt inlägg.
Säger bara ajajaj och slå sig såå.

Kram Monica

2008-02-10 @ 11:15:08
URL: http://scrapparenmonica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback