Utmanad

Det pågår en liten utmaning som cirkulerar runt på måna bloggar. Själv har jag blivit utmanad av Hjördis krypin och Kaads lilla hörn.
Ohhh, jag älskar sådana här utmaningar... TYP!!! *grrr* Men självklart ska jag skriva ; D

Här är reglerna;
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Här kommer min lilla lista.

1. Jag dricker varken kaffe, te eller öl. Många undrar om jag är lite konstig...

2. Mitt läppstift ser exakt likadan ut i toppen när det börjar ta slut som när jag köpte det. Likadant med min limpenna.

3. Min man har erbjudit sig att snitsla en bana till soptunnan... Jag fattar inget av vad han menar med det???

4. Jag är lätt, eller får nog kanske säga starkt... beroende av Cola Light och choklad. Det går inte sluta.

5. Jag har 2 ord som jag har väldigt svårt för att sluta säga "faktiskt" och "precis". Jag jobbar på det.

6. Ullared!!! Oj oj, där kan man shoppa kul saker. Jag var där i våras med min svägerska Liselotte, hade även med mig min son Andreas och en kompis till honom. Efter ett par timmar så börja min rygg protestera att nu fick det nog vara slut på shoppandet. Sa till Andreas och hans kompis att de var tvungna att hjälpa mig ut til. bilen. Det är ju alltid lika spännande de gånger man är där vad kassörskan ska säga för summa....
Så var det klart och kassörskan talar om hur mycket jag ska betala, tar upp min plånbok och öppnar den!!!!
Döm om min förvåning. INGET KORT!!!
Jag säger till tjejen helt lugnt "Jag har inget kort, vad gör jag nu???"
"Då får du gå till informationen så hjälper dom dig att lösa ett tillfälligt kort, så får du lämna varorna här"
Vad gör jag nu tänkte jag?!?!?
Försöker få tag på Liselotte för jag ville inte ha något tillfälligt kort. Åh ja som hade tänkt att handla i andra affärer. Men hann även där tänka, ringer min man så får han föra över pengar på Liselottes konto.
Fick i alla fall tag i Liselotte till slut. Som tur var så kunde hon "lösa ut" mig. TACK Liselotte.
Gick lite halvdeppad till bilen och packade in det jag hade handlat. Så tog jag ut min regnjacka för det regnade rätt bra. Så skulle jag lägga ner bilnycklarna i fickan. TJOHO!!! Där låg mitt kort. Jag blev så glad så jag sprang in och handlade lite till.

Att kortet intre fanns i plånboken berodde på att jag och mannen hade varit på promenad dagen innan. Ville inte då ta med mig hela plånboken utan tog bara kortet. Glömde sedan helt enkelt bort att lägga tillbaks det.

Dom flesta bloggar jag besöker har nu blivit utmanade så jag skriver som Malin (Karmteg) och Petraso, anta gärna denna utmaning ändå!
Kram på er och trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Malin Karmteg

Oj, hur käck känner man sig inte när man står i kassan o en sån sak intäffar!?!! har varit med om liknande, usch! kul läsning, vad många egenheter man har. Kram på dig o ha en härlig helg!

Postat av: liselotte

Ja det var en rolig halvtimma *typ*.
Du glömde skriva att det roliga var ju att du ringde mig när du stog i kassan och bad mig komma dit. Och när jag äntligen kommit fram så var du inte där längre för du hade irrat in i affären för att leta efter mig.hahahaha. men som tur var så löste det ju sig ändå och vi kunde shoppa resten av dan.

2007-03-11 @ 11:05:47
URL: http://www.liselottens.blogg.se
Postat av: kaad4802

Vad kul att läsa lite mer om dig =) Kan bara säga att punkt 6 stämmer precis in på mig och sambon blir galen för han har stenkoll på sina saker "nycklarna höger fram, plånbok vänster bak" osv =)

Kram "Kajsa nollkoll"

2007-03-12 @ 20:22:06
URL: http://kaad4802.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback