DT-alster för Brunkullan

Halloj där ute i landet stressande(?) tjejer
Det är så det känns i dessa tider. Jag har kört med otillåten hastighet på motorväg hela veckan, vet att det inte är bra. Men igår gick jag ner till 30 km. Vi hade julbord på jobbet med tillhörande julfest. Det var jättekul. Lite skrapig i halsen idag pga av sjungande SingStar.

Hur som helst, här kommer lite inspiration från mig till nyårskort.
Detta var mitt tema; (vilket var superkul!)
På bal i sin vackraste klänning går Susanne på nyårssupé i den tjusigaste festvåning hon känner. Tillsammans med sina nära och kära avnjuter de en fantastisk 7-rätters nyårssupé och dansar sedan fram till 12-slaget - Susanne känner sig precis som Askungen på bal.

altar_nyar

Jag tror att om man skulle få gå på bal så skulle man känna sig som en vacker tavla, som jag försökt att göra med stämpeln. Stjärnorna och swirlen står för ett sprakande fyrverkeri.
Material från Brunkullan
Cardstock Bling Diamond
Stämpel från Alpha Stamps
Mönstrat papper från My Minds Eye
Cremefärgat band kantat med guld
Blommor från Prima
Guldband
Eyelets
Clearstamps från SassaFrassLass
Övrigt material
Swirl från Revolution
Spets
Stickles Platina
När man stänger kortet ser det ut så här

nyar_2

På kanten är det draget med gulddyna.
Nästa kort blev så här;

nyar_1

I stort sett samma material är använt som på föregående kort.
Skapade sedan ett enkelt kort med en jätteläcker blomma som jag dragit med stickles på.
Knappen kommer från My Minds Eye No 2 och finns hos Brunkullan.

nyar_3

Cardstocken är Bazill metallic gold.
Ha det så bra allihop och stressa inte för mycket...
(kom ju från rätt person... ; D)
Kram

Kommentarer
Postat av: Mia

Lite annorlunda men inte mindre läckra för det! Roligt tema! Hoppas skrapigheten i halsen försvinner....alltid kul att sjunga!

Ha en underbar lördag!

Kram!

Postat av: gunilla/nilla

Du hallå där!
Inte ska du fara fram på vägarna så där. Skönt att höra att du dragit ner på hastigheten.
Så det har blivit lite sång på jobbet. Kanske du skulle spela in en CD och ge bort som julklapp!!! Du är kanske ämne för nästa Idol. Isf ska jag rösta på dig;=D
Vilka underbara kort du har gjort. Upplägget på det första är sååå läckert! Jag vill ha ett sådant verktyg som man sätter i öljetter, heter dom så, med. Riktig lyxkänsla på stämpeln och så läckra papper. Den stora blomman är underbar!
Fortsätt nu att köra i lugn och fin takt och ta hand om dig.
Stor kram från mig
/Gunilla

2007-12-15 @ 16:23:49
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Jenny Åhlund

Vilka fina nyårskort kort!
Gillar stämpeln och att du har "hängt" upp bilden på kortet med band.
Trevlig Advent//Jenny

2007-12-15 @ 17:24:21
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Ingela

Det är lätt att bli fartblind... Korten är jättefina. Stämpeln med flickan "Askungen på bal" är den Alpha stamps? Den är lite omväxling till Magnolia och hÄnglar. Jag blir så förtvivlat less på det gulliga ibland. Ha en skön fortsatt helg!!!
kramar Ingela G

2007-12-15 @ 17:49:57
Postat av: LillBlomman

Underbara kort! Snyggt med gulddyna på kanten! Kul med andra kort än julkort, fast sorgligt, dina är så fina! Kika in i min blogg så har du ett mumsigt recept! Kramen!

2007-12-15 @ 20:09:19
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: Emma

Jättefina kort!! Gillar stämpeln med flickan, lite annorlunda och jättefin!

Skönt att höra att du saktat ner på tempot, inte bra att stressa för mycket :o/ Ska jag säga, som jobbar natt nu och inte har allt för mycket tillfälle att grejsa inför julen. kommer väl bli panik nästa vecka när jag är ledig.. massor av julklappar kvar att köpa bl a :o)

2007-12-16 @ 03:58:00
URL: http://pysslare.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Säger som Ingela, skönt med omväxling! Roligt att få se andra stämplar här hos dig! Ha det gott och glöm inte att njuuuta en stund då och då i all rusch, det blir jul ändå! :O)
Lillemor

2007-12-16 @ 08:58:25
URL: http://www.lillemore.blogg.se
Postat av: Pickles/TesaB

Festrasp är bra rasp! HOppas du hade riktigt riktigt kul! (det hade jag!)
Superduper kort har du gjort! Härligt sirligt eleganta och festliga som bara den! Fortsätt med en lite saktare hastighet nu sista veckan!!!

2007-12-16 @ 21:53:53
URL: http://tesasscrap.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

wow!!! 7rätters nyårssupé....jag tror allt att Susanne gärna skulle vilja att detta ska slå in i verkliga livet!! ;) En ren askungesaga!! =D
TÄnk om man kunde få va med om något sådant! =)
Du har verkligen lyckats att fånga sagan i kortet du gjort!!! Jag är mållös! Så fint!! =D
Hoppas allt är bra med dej å att du haft en härlig helg!
kram Petra

2007-12-16 @ 22:27:52
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Lotta/ FruH

Skönt att höra att du bromsar, själv drog jag i nödbromsen förra veckan! Så nu är tanten på G igen, som jag säger - sista köret inför jul!
Åh, vad jag gillar ditt nyårskort och känslan som du förmedlar! Ja, jag säger bara ÅHHH!
Julstressa lugnt!
Kram,
Lotta/ FruH

2007-12-17 @ 10:58:13
URL: http://lottafruh.blogg.se
Postat av: Petraso

Tjusigt kort! Bal på Slottet.... nja det var länge sedan jag var på det.....

Ja dra ner på farten och släpp på gasen och sjung mera det går över med heset...usch va töntigt jag försökte rimma nej jag får nog gå och simma.....

Kramisar....

2007-12-17 @ 11:58:23
Postat av: Maria Ammar

Det gör du rätt i dra ned på farten du, det blir nog bra ändå ska du se! ;0)
Helt underbara kort! Vad skoj, gör du DT-uppdrag för brunkullan?
Tack för ditt grattis! :0)
Så du såg spetsen *S* Tycker det är så retligt när man inte ser hur kortet ser ut (ibland förstör kameran hela kortet).

Ha det gott och fortsätt du i 30! ;0)

Kramizar

2007-12-17 @ 19:58:38
URL: http://www.mariaammar.blogg.se
Postat av: Mediabrus

Himmel vad fint! Vilka underbara kort!

2007-12-18 @ 16:15:28
URL: http://www.mediabrus.dinstudio.se
Postat av: Lena

Vad rfår du alla roliga ideer ifrån? Man blir lika glad varje gång man kommer in här, och manb har alltid en massa inspiration när man lämnar din sida. Tack tack! God Jul på dig!

2007-12-19 @ 14:22:38
URL: http://latto.blogg.se
Postat av: Hanna

Vilka fina alster. Man blir så inspirerad. Önkar man hade 14 timmar till på dygnet aå att man kunde hinna med allt man skulle vilja... ;)
God jul och gott nytt år på dig.
Kram Hanna

2007-12-21 @ 15:08:44
URL: http://fruhannaas.blogg.se/
Postat av: Teojennifer

Great idea make it site. Thank you.

2009-02-13 @ 13:34:51
URL: http://teojennifer.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback