* * * trevlig midsommar * * *

Stämplarna från Rachelle Anne Miller är bara så himla söta. Förstår inte hur det gick till, men har nu tre stycken i min samling ; D
Stämpeln till höger har jag fått låna av Lillemor, den kommer från Easer.
En liten närbild på hur jag gjort med de 3 små hjärtanen.

Jag har lagt Glimmer Mist Silver över hela (finns f öv massa olika färger hos Brunkullan) Sedan har jag embossat de 3 små hjärtanen med rosa embosspulver. Blev lite häftig effekt.


Här är ytterligare en lånad stämpel, tack Marie-Louise.
Snygga papper från DaisyD.

Stickles kan man använda till mycket.

Imorgon är det Midsommarafton. Som vanligt ett samtalsämne inför Midsommar, vädret. Jaaa, det är bara att konstatera, det blir inget bra väder där vi bor. Men det behöver ju inte förta stämningen ändå.
Om du vill göra ett smaskigt recept tills imorgon så kommer ett här, jag lovar, ni blir inte ett dugg besvikna.

Jordgubbspaj
Pajdeg:
150 gr margarin
3 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver

Fyllning: 
2 dl creme fraiche
½ dl socker
4 tsk vaniljsocker
1 ägg
1 liter jordgubbar
Riven blockchoklad 

Gör så här: 
Knåda samman degen. Tryck ut den i en pajform.
Rör ihop ingredienserna till fyllningen utom jodgubbar och blockchoklad.
Skiva jordgubbarna och lägg dom i pajskalet, riv blockchoklad över.
Häll i fyllningen i skalet.
Grädda pajen ca 30 minuter 200°.

Servera med vaniljglass

Lycka till!!!

Tack för att ni skriver några rader innan ni springer vidare. Tyvärr så är jag inte ute så mycket och bloggar pga av en axel som hindrar mig, jag blir inte bättre av datande... Men nu har jag fått hjälp av sjukgymnat o hoppas jag ska bli återställd, helst igår skulle ju det vara.
Ha nu en riktigt skön och härlig Midsommar
Kramar från mig

Kommentarer
Postat av: Mia

Hallå vännen!!!!

I really gillar your cards! They are så beautiful serru! Jag är helt galen idag, som de flesta andra dagar i och för sig... Men om några timmar åker vi iväg till en kompis stuga. Tanken var att vi skulle åka upp imorgon efter frulle men så kom jag på den galna idén att åka idag, då tre vänner åker dit redan idag. Så då blir det nog så. Egentligen bör jag köra igång en maskin tvätt men har fastnat vid datorn..

Vad jobbigt att axeln inte blir bra. ~skickar stoft som ska göra den bättre~

Ha en uuuuuunderbar midsommar!! Kram!

2008-06-19 @ 12:21:53
Postat av: Gunilla/Nilla

Hallå på dig kompis!

Vilka UNDERBART fina kort du har gjort. Här fullkomligt flödar det av idéer och inspiration. Du är verkligen SUPERduktig!! Färläggningen är himlans FIN!!

Blev SÅÅÅ jäkla nyfiken på Glimmer mist silver?? Du vet jag älskar när det glittrar, skimmrar och blänker i alla former;=D!!!

Hoppas nu att du snart kan få känna dig bättre i din axel. Men du klarar väl av att skåla nu till Midsommar, eller;=D?!

Du får ha en underbar helg. Vädret är det som sagt inte mycket att göra åt. Men man kan väl alltid hoppas.

Stoora kramen till dig vännen♥

/Gunilla

Postat av: Mia

Här flödar inspirationen igen känns det som....UNDERBARA kort!! Ja, det riktigt kliar i fingrarna att få lägga i ett par såna där stämplar i någon shoppingkorg på nätet, men JAG ÄR INTE RIK! Jag får dregla över dina fina kort istället. =) Jordgubbspajen låter ju äcklig....not! Ska definitivt testa någon gång.



Trevlig Midsommar!



Kram!

2008-06-19 @ 17:20:35
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Aud

Åh, snne underbare kort du har laget!♥ Nydelige farger og detaljer!

Håper du snart blir bedre i akslen din!

Ha en fin midtsommer! =d

2008-06-19 @ 18:21:17
URL: http://audsn.blogspot.com
Postat av: Karin

Receptet låter verkligen lockande. Härlig kort igen. Du frågade mig om det är ett papper jag använt dvs det vita med små blommor. Ja det är ett papper jag köpt så. Kommer från "doodlebug".

2008-06-19 @ 18:25:50
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Camilla

tack Susanne!

Du bjuder själv på mycket ögongodis till oss.

Åh, vilket smarrigt recept.

Måste jag testa...

Gillar det understa kortet i massor så fina färger du använt..

Glad midsommar ..

Kramar Camilla

2008-06-19 @ 20:56:41
URL: http://pysselsidan.blogspot.com
Postat av: Ingela G

Trevlig midsommar på dig själv! Många kramar från Ingela

2008-06-19 @ 22:29:06
URL: http://pysseltorpet.blogg.se/
Postat av: Lotta/ FruH

Drömlikt söta kort, du är så jätteduktig på att få till fina detaljer! Visst blir det fint med Glimmer mist, så snygg effekt!

Receptet gör mej både sugen och hungrig...mycket frestade att testa!

Ha en underbar Midsommar trots regn med din familj!

Bamsekramar,

Lotta/ FruH

2008-06-19 @ 23:32:20
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Postat av: Therese/Therese23

Åh va mycket fint jag hittade i din blogg!

Visst är rachelle anne miller stämplarna heelt fantastiska??!

2008-06-19 @ 23:34:27
URL: http://www.thezzan.blogspot.com
Postat av: monica

Underbara sommarkort!

Receptet sparas, lät underbart smarrigt :-P TACK!

Önskar dig en skön midsommar!

*kram*

2008-06-20 @ 08:02:54
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Åh vad mycket fint det var härinne sen sist! Jag vill önska dig en alldeles underbar Midsommar trots trist väder. Och tack för det smaskiga receptet, det ska prövas vill jag lova.

Kram Marie-Louise

2008-06-20 @ 09:29:16
Postat av: lia

Hi Susanne,

Your cardsare beautiful again, I love the papers and the way you used your papers

Hugs Lia

2008-06-20 @ 23:12:40
URL: http://myscrapworks.blogspot.com
Postat av: Jorunn

Ååå wow!!! 2 lekre kort igjen...sukk... Blir så inspirert av å besøke din blogg! Herlige farger og lekre detaljer, som alltid!!



Håper alt står bra til med deg, og ha en fortsatt flott søndag!



Klem,

Jorunn

2008-06-22 @ 09:53:02
URL: http://jorunnskrede.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Oj så många fina kort du har gjort!Det turkosa grattiskortet blev genast min favorit! Må så gott!

Lillemor

2008-06-23 @ 07:42:47
URL: http://lillemore.blogg.se/
Postat av: Angela

Underbart fina kort du göra! Gillar dina färgval väldigt mycket.

2008-06-30 @ 21:17:36
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback